چرب کننده لب ها

درمان خشکی لب ها با چرب کننده لب

درمان خشکی لب ها

برخی از افراد با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و افزایش سوز و سرما و همچنین کمبود برخی ویتامین ها در بدن و عدم استفاده از چرب کننده های مناسب پوست لب، شاهد ترک لب‌ها می باشند. از علت‌های اصلی خشک شدن لب‌ها میتوان به حضور در محیط های سرد، قرار گرفتن در معرض بادهای شدید و عدم نوشیدن آب کافی در طی روز اشاره نمود.

چرب کننده های لب

چرب کننده های لب دسته‌ای از محصولات لب هستند که با هدف جلوگیری از خشکی، رطوبت‌رسانی به لب‌ها و جلوگیری از تأثیرات منفی باد و آفتاب تولید شده و در دسترس مصرف کنندگان قرار داده شده است. این محصولات معمولاً به اشکالی نظیر استیک یا قلم و کرم در بازار موجود می باشند که هرکدام خواص ویژه‌ای دارند. محتویات اصلی چرب کننده های لب معمولاً مواد مرطوب‌کننده نظیر ژل پترولیوم، موم زنبورعسل و کره شی‌آ و در برخی موارد ژل های طبیعی گیاه آلوئه ورا می باشد که در واقع موجب ممانعت از دست رفتن آب و رطوبت را در لب‌ها می‌گردند. از دیگر محتویات چرب کننده های لب می‌توان به آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر کو آنزیم کیو تن Q10 و ویتامین C و ویتامین E که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد می‌پردازند اشاره نمود. چرب کننده های لب‌های ضد پیری ممکن است حاوی هیالورونیک اسید، انواعی از کلاژن و دی پالمیتول هیدروکسی پرولین باشند که سبب کاهش چین‌وچروک لب‌های شما خواهند شد.

خشکی و ترک لب‌ها تنها محدود به فصول سرد سال نیست اگرچه در فصل‌های سرد سال تشدید می‌گردد. پیش از استفاده از چرب کننده های لب لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشیم. عدم نوشیدن آب کافی خشکی لب‌ها را تشدید می‌کند، البته این بدان معنی نیست که اگر روزانه آب زیادی بنوشید بلافاصله خشکی لب‌هایتان درمان می‌شود بلکه منظور این است که نوشیدن آب بیشتر به درمان سریع‌تر لب‌های ترک‌خورده شما کمک خواهد نمود. نکته دوم پوشاندن صورت و لب‌ها از سوز و سرما با استفاده از شال یا روسری یا شال‌گردن در زمان های مناسب است، وزیدن مستقیم باد به لب‌ها، خشکی لب‌های شما را تشدید می‌کند. در چنین شرایطی، بسیاری از افراد تمایل دارند که لب‌های خود را با بزاق دهان تر نمایند تا کمی مرطوب و بهتر شود، حال‌آنکه آنزیم‌های موجود در بزاق خود به‌تنهایی وضعیت لب‌ها را بدتر خواهد نمود. بنابراین بهتر است از خیس کردن لب‌ها با آب دهان خودداری گردد.

پوشاندن لب‌ها تأثیر مثبت دیگری نیز دارد و آن جلوگیری از تابش مستقیم اشعه‌های فرابنفش نور خورشید به لب‌های ترک‌خورده است که می‌توانند وضعیت لب‌های آسیب دیده را بدتر کند.

با رعایت کلیه موارد اشاره شده در متن بالا، اکنون میتوانید از یک چرب کننده لب مناسب استفاده نمایید تا علاوه بر داشتن مواد مرطوب‌کننده، حاوی ژل های طبیعی آلوئه ورا نیز باشد. چرب کننده لب موردنظر را به لب‌ها بمالید و هر یک یا دو ساعت یک بار تجدید نمایید تا لب‌ها به طور کامل بهبود یافته و از خشکی رهایی یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *