قوانین سایت فروشگاهی ژربرا

قوانین فروشگاه به منظور حفظ حقوق خریدار و فروشنده وضع شده و رعایت و توجه به آن برای هر دو طرف معامله الزامی می باشد. عضویت در سایت و یا خرید از آن به منزله مطالعه و قبول شرایط خرید ، عضویت و قوانین و مقررات مربوطه است.

ضمن قدردانی از بازدید و انتخاب فروشگاه اینترنتی ژربرا، از آنجا که استفاده از سایت ما، به هر شکل ممکن به معنای مطالعه و قبول شرایط مندرج در بخش قوانین ژربرا میباشد، تقاضامندیم قوانین مندرج در ذیل را به طور کامل و با دقت مطالعه فرمایید.

 ماده ۱: تعاریف در فروشگاه اینترنتی ژربرا

در این بخش واژه هایی که در متن قوانین ژربرا مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

  • فروشگاه: فروشگاه اینترنتی ژربرا
  • سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی ژربرا به آدرسzherbera.ir
  • محتوای سایت: شامل کلیه قیمت ها، متن ها شامل مقالات و توضیحات محصولات، عکس های محصولات و عکسهای مندرج در سایت، فیلم و مشخصات فنی هر یک از محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت می باشد
  • استعلام: ارسال اولیه سفارش از طریق سایت و از طرف مشتری برای بررسی موجودی کالاهای سفارش داده شده و بررسی تغییرات قیمت کالاهایی که با ارز در ارتباط هستند.
  • سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری در سبد خرید خود انتخاب نموده و اقدام به ثبت سفارش/خرید می نماید.
  • کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت ژربرا شده باشد، کاربر تلقی می گردد.
  • عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می گردد.
  • مشتری: کاربر یا عضوی که از اقدام به سفارش و خرید از سایت می نماید.
  • حامل بسته ها: نماینده شرکت حمل و نقل و یا پست می باشد که نسبت به تحویل بسته های سفارشات اقدام می نماید.
  • ثبت نام در سایت: وارد نمودن مشخصات کامل مشتریان شامل ایمیل، تلفن و آدرس جهت ارتباط با آنها و ارسال بسته های سفارشات
 ماده ۲: ایجاب و قبول سفارش 

همانند داد و ستد یا خرید و فروش در عرف جوامع و بازارهای سنتی، در محیط های الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستد یا خرید و فروشی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده ۱۸۳ قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد.

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است و ملزم به پرداخت وجه آن می باشد. توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش از پشتیبانی فروشگاه می باشد، پاسخ به استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.

ثبت هر گونه سفارش به منزله درک کامل، آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (۱۸ سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت نمایند.

ماده ۳: مراحل سفارش و خرید 

 با توجه به آنکه موجودی کالاهای فروشگاه و قیمتها به دلیل نوسانات قیمت ارز و در طول زمان در فروشگاه در حال تغییر می باشند، برای انجام خرید ابتدا لازم است مشتریان گرامی نسبت به استعلام قیمت و موجودی کالاها اقدام نموده تا پس از دریافت تائیدیه از همکاران ما در فروشگاه اینترنتی ژربرا، امکان سفارش آنلاین محصولات از طریق سایت با اطمینان کامل از موجودی کالاها برای ایشان امکان پذیر گردد.

طبق رویه اجرایی تعریف شده در سیستم ثبت سفارشات فروشگاه آنلاین ژربرا، پاسخ استعلام و تائیدیه جهت نهایی کردن سفارش حداکثر ۳ ساعت پس از ثبت سفارش برای مشتریان ارسال می گردد. پس از آن مشتریان فرصت خواهند داشت تا در مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی نمایند. چنانچه مشتریان در مهلت مشخص شده سفارش خود را نهایی ننمایند، سفارش بعنوان سفارش ناتمام تلقی گردیده و امکان نهایی نمودن ثبت سفارش در این بخش از بین خواهد رفت. در این موارد چنانچه مشتری تقاضای مجدد سفارش را داشته باشد و کماکان کالا در فروشگاه موجود باشد، مجددا امکان استعلام و تکمیل مراحل خرید وجود خواهد داشت.

کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما در صورت ثبت نام، در خریدهای آتی می توانند از اطلاعات ذخیره شده خود استفاده نموده و نیازی به وارد نمودن اطلاعات کامل نمی باشد.

با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد فروشگاه اینترنتی ژربرا، به فروشگاه اختیار می دهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط با آنها استفاده نماید.

نکته مهم و قابل توجه در این بخش، ورود اطلاعات کامل و صحیح در بخشهای مورد نظر در سایت می باشد لذا از مشتریان گرامی خواهشمندیم در هنگام ثبت سفارش تلاش نمایند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد بخشهای سایت نمایند زیرا در غیراینصورت مسئولیت بروز مشکلات آتی در ارسال کالاها و ارتباط با آنها و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد.

ماده ۴: روشهای پرداخت 

بیشتر خریداران و مشتریان اینترنتی ترجیح می دهند برای اطمینان از دریافت کالای مدنظرشان تا پیش از دریافت کالا، هزینه آن را پرداخت نکنند، در این شرایط بهترین انتخاب برای آن ها پرداخت وجه کالا در محل خواهد بود.

امروزه کسب و کارهای آنلاین در کنار استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانکی، امکان پرداخت حضوری در محل را نیز فراهم آورده اند تا بسیاری از مشتریان به دلایلی از جمله نداشتن اطلاعات لازم برای پرداخت آنلاین، نداشتن کارت متصل به حساب بانکی یا عدم اعتماد به فروشنده در عین نیاز به خرید بتوانند نسبت به رفع احتیاجات خود اقدام کنند.

سرویس پرداخت در محل به سرویسی اطلاق می گردد که خریداران محترم ، وجه کالای سفارشی خود را در هنگام تحویل آن پرداخت می نماید. این روش دریافت وجه عمدتاً برای تأمین‌کنندگان کالاهای فیزیکی و مشتریانی که تمایل به پرداخت آنلاین وجه کالای خریداری شده خود را قبل از تحویل آن ندارند استفاده می شود. در این روش هزینه کالای فروخته شده را هنگام تحویل از مشتری دریافت و اعتماد مشتریان محترم نیز جلب می گردد.

مشتریان محترم فروشگاه اینترنتی ژربرا که ساکن شهر تهران می باشند، می توانند علاوه بر پرداخت وجه سفارش بصورت آنلاین، وجه سفارش خود را بصورت نقدی و یا کارت به کارت در محل و هنگام دریافت سفارش پرداخت نمایند. برای سفارشهای بالای یک میلیون تومان، به منظور اطمینان از صحت سفارش، می بایست حداقل پنجاه درصد مبلغ سفارش به عنوان “پیش پرداخت” بصورت آنلاین پرداخت گردد.

مشتریان ساکن سایر شهرهای ایران لازمست وجه سفارش خود را بصورت آنلاین یا کارت به کارت پرداخت نمایند.

لازم به ذکر است از آنجایی که مامور حامل سفارش، طبق دستورالعمل تعریف شده، اجازه باز کردن بسته در هنگام تحویل را ندارد به همین منظور کارشناسان ما سفارش شما را پیش از ارسال، کاملاً بازبینی نموده و در صورتی که مغایرتی در محصول خریداری شده وجود داشته باشد، می‌توانید با روش‌های مختلف و در دسترس با تیم پشتیبانی  فروشگاه اینترنتی ژربرا تماس بگیرید تا در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی شود.

ماده ۵: روشهای ارسال سفارش 

 در راستای رضایت مندی مشتریان، فروشگاه اینترنتی ژربرا ارائه بهترین خدمات به خریداران را در دستور کار خود قرار داده است لذا ارسال و تحویل کالاها و سفارشات مشتریان در کمترین زمان ممکن یکی از مهمترین دست آوردها در مجموعه ژربرا بوده که در همین راستا روش های زیر را بعنوان روشهای ارسال و تسریع در روند ارسال سفارشات به مشتریان محترم فروشگاه اینترنتی ژربرا پیشنهاد می نماید.

روش های ارسال :

۱- پیک موتوری (ویژه شهر تهران)
۲- پست پیشتاز
۳-تیپاکس

۱- ارسال از طریق پیک موتوری (ویژه تهران):

برای شهر تهران سفارشاتی که حداکثر تا ساعت ۱۴ ثبت شده باشد در همان روز تحویل داده خواهند شد و سفارشاتی که پس از ساعت ۱۴ ثبت شوند حداکثر تا ساعت ۱۴ روز بعد تحویل خواهند شد .

۲- ارسال از طریق پست پیشتاز :

پست پیشتاز برای سفارش‌های خارج از شهرهای تهران و کرج فروشگاه اینترنتی ژربرا در نظر گرفته شده است. کلیه سفارشات حد اکثر ظرف مدت ۳ روز کاری تحویل خواهد شد. کاربران محترم میتوانند بوسیله کد رهگیری پستی کالای خود را پیگیری نمایند.

شایان ذکر است فروشگاه اینترنتی ژربرا از طریق سامانه پیامک یا ایمیل مراحل مهم پردازش سفارش و ارسال را به اطلاع خریداران محترم می رساند.

۳- ارسال از طریق تیپاکس :

تیپاکس برای سفارش‌های با محل تحویل خارج از تهران یا کرج مشتریان محترم برنامه‌ریزی شده است. در صورت درخواست مشتری سفارش‌های با آدرس تحویل تهران یا کرج نیز می‌‏توانند با تیپاکس ارسال شوند. تیپاکس به مقصد تمامی مراکز استان‌ها ارسال مستقیم دارد. سفارش‌هایی که در محدوده بافت شهری در شهرهای دارای دفتر نمایندگی تیپاکس قرار دارند، درب منزل تحویل داده می‌شوند و تیپاکس برای رساندن آنها، هزینه اضافی دریافت نمی‌کند. مشتریانی که آدرس‌شان در خارج از بافت شهری شهر مقصد قرار دارد، می‌توانند سفارش خود را از دفتر شعبه مقصد
تحویل بگیرند یا برای دریافت سفارش با شرایط توافقی اقدام کنند. پس از پردازش سفارش و تحویل آن به تیپاکس، پس از آن زمان ارسال در بیش از ۸۰ شهر که تک مسیره هستند به طور معمول ۲۴ ساعته است.سرویس‌دهی تیپاکس در شهرهایی که دومسیره یا راه دور هستند، معمولاً در۴۸ تا ۷۲ ساعت انجام می‌شود.

لازم به توضیح است جهت دریافت کالاها بدون هیچگونه مشکل و در کوتاهترین زمان ممکن خواهشمندیم در زمان تکمیل فرم مشخصات ثبت نام در سایت اینترنتی ژربرا، آدرس دقیق و مشخصات کامل خود را به طور دقیق وارد نمایید تا دسترسی به شما جهت تحویل سریعتر کالاهایتان امکان پذیر گردد.

ماده ۶: هزینه ارسال 

مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش، به راحتی و بدون هیچگونه پرداخت وجهی قادر هستند روشهای مختلف ارسال و هزینه های مرتبط با هر کدام از آنها را مشاهده نمایند. این هزینه ها بر اساس روش ارسال انتخابی، حجم و وزن کالاهای سفارش داده شده و مسافت تا شهر مقصد، محاسبه و به اطلاع مشتریان محترم خواهد رسید.

 ماده ۷: مدت زمان تحویل سفارش ها

سفارش های شهر تهران: مدت زمان تحویل کالاها در شهر تهران در روش ارسال فوری در کمتر از ۳ ساعت و در روش ارسال عادی حداکثر یک روز کاری می باشد.

توجه: سفارش های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیرمترقبه، در یک بازه زمانی ۲ تا ۳ ساعته که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیراینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.

 سفارش های ارسال شده توسط پست و باربری:سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند، در صورتیکه قبل از ساعت ۹ نهایی شده باشند، در همان روز تحویل پست یا باربری خواهند شد، اما چنانچه بعد از این ساعت نهایی شده باشند، در روز کاری بعد تحویل خواهند گردید. شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً ۱ تا ۳ روز کاری بعد کالا را به مقصد خواهند رساند.

ماده ۸:  نکات مهم در هنگام تحویل سفارش 
  1. الزام مشتریان محترم در بررسی و مطابقت مشخصات کالاهای سفارش داده شده با کالاهای تحویلی، قبل از بازگشایی بسته بندی کالاها و عدم تحویل کالاها از حامل بسته ها در صورت وجود هر گونه مغایرتی در مشخصات سفارش با مشخصات مندرج در سایت فروشگاه اینترنتی ژربرا.
  2. الزام مشتریان محترم در بررسی نواقص و معایب ظاهری بسته های ارسالی توسط فروشگاه و عدم تحویل کالاهایی که در بسته بندی دارای ایراد و نقص ظاهری می باشند، همچنین اطمینان حاصل نمایند که ایرادات و عیوب ظاهری جزئی نبوده و امکان بروز ایراد کلی در سفارشات وجود دارد. در صورتیکه کالاهایی که در بسته بندی دارای عیب ظاهری باشند و از حامل بسته ها تحویل گرفته شود فروشگاه مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا بر عهده نخواهد داشت.
  3. باز نمودن کالاها و خارج نمودن آنها از بسته بندی فروشگاه در خصوص کالاها و سفارشاتی که محدودیتی برای خروج از بسته بندی اصلی وجود داشته باشد ممنوع بوده و در صورت بروز هر گونه ایرادی در اصل سفارش، امکان بازبینی توسط فروشگاه وجود داشته و مشتریان صرفاً می بایست سلامت بسته بندی کالا را بررسی نمایند. در اینگونه موارد، بازگشایی و تست سلامت محصول صرفاً می بایستی توسط کارشناسان فروشگاه اینترنتی ژربرا صورت پذیرد، در غیر اینصورت محصول قابل استرداد یا تعویض نبوده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری می باشد.
  4.  چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشانه هایی از ضربه، له شدگی یا مشکلاتی مشابه داشته باشند، مشتریان محترم می بایستی از تحویل بسته خودداری نموده و ضمن تهیه مدارک مثبته از ظاهر بسته بندی و صورتجلسه از عیوب بسته ها، موضوع را بلافاصله به پشتیبانی فروشگاه اطلاع رسانی نمایند.

نکته: در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست و یا باربری، مشتریان محترم موظف می باشند در حضور مامور پست یا نماینده شرکت حمل و نقل و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری بسته دریافتی مطمئن گردیده و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن عدم تحویل آن و درخواست تهیه صورتجلسه، بلافاصله موضوع را به پشتیبانی فروشگاه اطلاع دهند. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراض در مورد سلامت ظاهری کالا را نخواهند داشت، زیرا به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است. در ضمن در اینگونه موارد همانطور که مطلع می باشید، پرداخت خسارت بر عهده شرکت پست یا باربری بوده و فروشگاه صرفاً سعی می نماید پیگیری هایی بصورت موازی برای دریافت سریعتر خسارت مشتری انجام دهد. بر همین اساس توصیه فروشگاه اینترنتی ژربرا، بررسی کلیه جوانب ظاهری بسته های دریافتی از حامل بسته ها می باشد تا از بروز مشکلات احتمالی در این زمینه جلوگیری بعمل آید.

  1. ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده در زمان تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها به صورت آنلاین انجام شده، اجباری می باشد. چنانچه فردی که کالا را سفارش و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل ثبت نام درسایت و یا ایمیل فروشگاه ، نام فرد تحویل گیرنده را به پشتیبانی فروشگاه اعلام نماید تا به حامل بسته ها توضیحات تکمیلی اعلام گردد، در غیر اینصورت امکان تحویل بسته به فرد دیگر امکان پذیر نمی باشد، لذا در موارد اینچنینی هزینه ارسال مجدد سفارشات بر عهده مشتری خواهد بود.
  2.  طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها قرار است مشخصاً در محل مشتری دریافت گردد، مشتریان گرامی میبایستی قبل از تحویل کالا، ابتدا نسبت به تسویه وجه فاکتور اقدام نموده و سپس درخواست تحویل بسته سفارش را داشته باشند. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور حامل بسته سفارشات فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس رسید تحویل ظاهری کالا را امضاء نماید.
  3. تحویل کلیه سفارشات در محل درب ورودی ساختمان انجام خواهد گرفت مگر در مواردی که مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش، صراحتاً درخواست تحویل کالا در طبقات ساختمان را ثبت نموده باشند، این بند بر اساس تجربیات ایجاد شده در این زمینه و نیز بر اساس هماهنگی صورت پذیرفته و دستورالعمل پلیس فتا و نیروی انتظامی در دستور کار فروشگاه های اینترنتی قرار گرفته زیرا در مواردی مشتریان گرامی در راستای خرید از فروشگاه های اینترنتی دچار مشکلاتی گردیده اند.
ماده ۹: ارائه اطلاعات تلفنی توسط کارشناسان

کارشناسان فروشگاه اینترنتی ژربرا همواره در راستای رضایت شما مشتریان و نیز در قالب اطلاعات درج شده در سایت، پاسخگوی سوالات مشتریان محترم خواهند بود و از آنجایی که کارشناسان فروشگاه اطلاعاتی فراتر از اطلاعات درج شده در سایت نداشته و ارائه نخواهند نمود، طرح هر گونه ادعایی توسط مشتریان محترم مبنی بر خرید بر اساس اطلاعات شفاهی (تلفنی) دریافت شده از کارشناسان فروشگاه، فاقد هر گونه وجاهت قانونی می باشد، اما در صورت دریافت مشاوره از کارشناسان و همکاران ما در بخش مشاوره های بهداشتی این اطمینان به شما داده خواهد شد که در انتخاب بهترین محصولات متناسب با نیازتان اقدام خواهید نمود و از خرید خود رضایت کامل خواهید داشت.

لذا از مشتریان محترم درخواست می گردد صرفا بر اساس اطلاعات درج شده در سایت فروشگاه، تحقیقات جامع و تجربیات استفاده کنندگان از محصولات و نیز مطالعه نظرات مشتریان، خرید خود را انجام داده و در صورت وجود هر گونه ابهام، قبل از خرید با بررسی بیشتر و مشاوره یا شرکت در شوء محصولات ابهامات خود را برطرف نمایند.

 ماده ۱۰: امکان خطا در قیمت های سایت

فروشگاه همواره سعی می نماید که قیمت کالاها را به درستی و با حداقل خطا در سایت وارد نماید. اما از آنجائیکه این قیمتها توسط کارشناسان و اپراتورها وارد سایت می گردند، همواره امکان خطای انسانی در ورود اطلاعات وجود خواهد داشت. لذا در مواقعی که این قیمتها به اشتباه وارد سایت شده باشند هیچگونه تعهدی برای فروشگاه برای فروش کالا به همان قیمت اشتباه ایجاد نخواهد نمود.

در این موارد حتی چنانچه بر اساس قیمت اشتباه، کالا برای مشتری فاکتور و ارسال گردد، مشتری موظف است در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج نکرده باشد یا آن را عودت نماید و یا ما به التفاوت وجه را واریز نماید و در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج کرده باشد، موظف است ما به التفاوت وجه را به حساب فروشگاه واریز نماید. مشتری با قبول قوانین سایت حق هر گونه اعتراض در این موارد را از خود سلب می نماید.

ماده ۱۱: امکان ارسال کالای اشتباه

فروشگاه همواره سعی می نماید دقیقا کالای سفارش داده شده توسط مشتری را برای ایشان ارسال نماید؛ اما به دلیل حجم بالای سفارشات و امکان خطای سیستمی یا انسانی، در موارد معدود ممکن است کالای اشتباهی برای مشتری ارسال گردد. در این موارد همانطور که در بند ۱ ماده ۸ به صراحت اعلام گردیده، مشتریان موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید. حال چنانچه مشتری بدون چک کردن کالا را تحویل و از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج نموده باشد، در صورتیکه قیمت کالای تحویل گرفته شده بیشتر از کالای سفارش داده شده باشد، موظف است مابه التفاوت وجه را حداکثر ۴۸ ساعت پس از اطلاع، به حساب فروشگاه واریز نماید، در غیر اینصورت فروشگاه حق خواهد داشت نسبت به پیگیری از طریق مراجع قضایی ذیصلاح اقدام و در اینصورت کلیه خسارات، هزینه های دادرسی و حق الوکاله بر عهده مشتری خواهد بود. اما در صورتیکه کالای تحویل گرفته شده توسط مشتری ارزان تر از کالای سفارش داده شده باشد، فروشگاه موظف است حداکثر ۴۸ ساعت پس از اطلاع، مابه التفاوت را به حساب مشتری واریز نماید، در این موارد به دلیل اینکه کالا از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج گردیده است، امکان عودت وجود ندارد.

ماده ۱۲: ضمانت اصل بودن کالاها

فروشگاه اینترنتی ژربرا، در تلاش برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود و بدنبال یافتن جایگاهی معتبر بعنوان یک برند نزد مشتریان و به دلیل ارزش، احترام و اهمیتی که برای برند خود قائل است، تحت هیچ شرایط یا عنوانی، اعتبار برند ژربرا را برای منافع مادی و ناچیز از بین نخواهد برد و در تلاش است علاوه بر ارتقاء سطح کیفیت محصولات ارائه شده در سایت نسبت به افزایش اعتماد سازی مشتریان خود نیز گام برداشته و به بهترین شکل ممکن مشتریان گرامی را در جهت دریافت خدمات و کالاهای مناسب یاری نماید تا برند ژربرا هر روز با جلب اعتماد گسترده تری که در میان مشتریان این برند ایجاد نموده است بتواند سهم مهمی از سبد تامین کالایی مورد نیاز شما گرامیان را در دسترستان قرار دهد.

کالاهای خریداری شده از فروشگاه اینترنتی ژربرا، در بسته بندی اصلی کارخانه های سازنده بوده و نحوه اطمینان از اصالت هر برند در وب سایت همان برند یا اتحادیه های تخصصی و بین المللی معرفی گردیده است.

 یکی از مهمترین راه های تشخیص اصالت یک کالا، استعلام از وب سایت یا صفحات شبکه های اجتماعی شرکت ها و برندهای تولید کننده مرتبط با هر محصول می باشد، با ارجاع کالا به آنها می توانید از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل فرمائید.

مشتریان محترم فروشگاه اینترنتی ژربرا، ۷ روز فرصت خواهند داشت نسبت به بررسی اصالت کالاهای سفارش داده شده اقدام نمایند و در صورت وجود هر گونه مشکل یا مغایرت در اصالت کالا مشتریان گرامی به راحتی می توانند کالای خریداری شده را با هماهنگی با بخش پشتیبانی سایت عودت نمایند.

 

ماده ۱۳: ۷ روز ضمانت بازگشت

 ما در فروشگاه اینترنتی ژربرا به شما این اطمینان را خواهیم داد که کلیه کالاهای خریداری شده توسط شما مشتریان گرامی، کالاهای اورجینال و از برندهای معتبر خواهند بود. همچنین ضمانت می کنیم کلیه کالاهای مورد سفارش هیچگونه مغایرتی با کالاهای مشاهده شده در وب سایت فروشگاه اینترنتی ژربرا نخواهند داشت.

فروشگاه اینترنتی ژربرا با اطمینان از عملکرد خود در روند تامین و تحویل کالاهای موجود درسایت و جهت تامین رضایت حداکثری مشتریان محترم، کلیه خریدهای صورت پذیرفته توسط شما مشتریان گرامی را تا ۷ روز گارانتی می نماید، این ۷ روز گارانتی شامل موارد مرتبط با اصالت کالاها و وجود هر گونه مغایرت در آنها می باشد که در بخش ابتدایی توضیحاتی در این خصوص ارائه گردیده است.

لازم است مشتریان محترم هنگام تحویل کالا و قبل از باز نمودن بسته بندی کارخانه ای، مشخصات کالا را با کالای سفارش داده شده در سایت تطابق داده و در صورت وجود مغایرت آن را تحویل نگرفته و کالا را به کالارسان عودت نمایند. با توجه به این مهم که بررسی تطابق کالای سفارش داده شده و کالای تحویلی، از روی بسته بندی امکان پذیر می باشد، لذا قبل از باز نمودن بسته بندی کالاها، ابتدا مشخصات فنی کالای خریداری شده را انطباق داده و سپس کالا را از بسته بندی خارج نمایید. لذا چنانچه بدون مطابقت، کالا از بسته بندی اولیه خارج گردد، حتی در صورت مغایرت، دیگر امکان تعویض یا مرجوع نمودن آن وجود نخواهد داشت.

با توجه به توضیحات ارائه شده، کالاهایی که با پست یا باربری نیز ارسال می گردند، باید قبل از تحویل و امضا نمودن رسید، از نظر مشخصات با کالای سفارش داده تطبیق داده شده و در صورت مغایرت ضمن امتناع از تحویل ترتیبی اتخاذ فرمایند تا کالاها بلافاصله به فروشگاه عودت گردند.

جهت عودت کالاها، کارتن و بسته بندی آن میبایستی کاملاً سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشند. زدن برچسب جدید و یا یادداشت توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از ضمانت بازگشت کالاها می گردد.

با توجه به آنکه عکس های محصولات صرفاً جهت اطلاع از ظاهر کالاها و کمک به خرید مشتری ها می باشند، ممکن است در برخی موارد جزئیات عکس سایت با عکس اصلی تفاوت هایی داشته باشند که به استناد آن نمی توان مبنا را بر اعلام مغایرت گذارد. لذا ملاک استناد در مغایرت کالاها برای مشتریان محترم، مقایسه مشخصات فنی درج شده در سایت با مشخصات فنی درج شده بر روی محصول خواهد بود.

 ماده ۱۴: راه های ارتباطی بین اعضاء و مشتریان با فروشگاه و بالعکس

راه های ارتباطی بین اعضاء و مشتریان با فروشگاه یا بالعکس شامل ایمیل و پیام از طریق مشاوره آنلاین در سایت موجود می باشد. کلیه مواردی که از این طریق اعلام می گردند در حکم اظهارات رسمی هر یک از طرفین می باشد، ایمیل فروشگاه  info@zherbera.ir و پیام های مشاوره ای از طریق بخش مشخص شده در سایت ارسال خواهند گردید. ایمیل و شماره پیامک (شماره تلفن همراه) مشتری نیز مطابق با اطلاعات ارائه شده در هنگام ثبت نام در سایت یا ثبت سفارش می باشد.

ماده ۱۵: رعایت اصول اخلاقی تبادل نظرات در سایت 
  • با توجه به این مهم که در سایت امکان تبادل نظر با سایر بازدیدکنندگان ، ثبت نظرات، پیشنهادات و سؤالات فراهم شده است لذا کاربران محترم موظف می باشند از درج مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست خارج از شئونات اجتماعی و فرهنگی جداً خودداری نمایند، در غیراینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد.
  • با توجه به اهمیت سلامت گفتار و مطالب سایت برای بازدیدکندگان، فروشگاه در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باشد.
  • در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط فروشگاه در درج نظرات و اخطارها توجه کافی نداشته باشد، فروشگاه مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
 ماده ۱۶: محتوای سایت ژربرا
  1. مجموعه تیم تدوین و ویرایش مطالب فروشگاه تمامی تلاش خود را جهت درج اطلاعات صحیح (از جمله قیمت، اطلاعات و مشخصات محصولات، عکس ، مزایا و معایب محصولات و مقالات مرتبط) به کار می گیرد، اما عدم وجود نقص در درج مطالب یا امکان اشتباه در محتوای اطلاعات را تضمین ننموده و در صورت دریافت نظراتی مبنی بر ایرادات تایپی یا اشتباهات در درج مشخصات، نسبت به رفع ایرادات اقدام می گردد.
  2. فروشگاه در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به کاربران سایت، نسبت به تهیه محتوای مورد نیاز در بخش محصولات اقدام نموده است. این اطلاعات توسط گروه تخصصی سایت و از منابع معتبر و با دقت در اعتبار آنها تهیه شده و در زمانهای معین بررسی و بازبینی می گردند. لذا فروشگاه اینترنتی ژربرا هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای مطالب مندرج در سایت، اشکالات غیرعمدی و ایرادات نگارشی آن را پذیرا نخواهد بود.
  3. فروشگاه مجاز می باشد در هر زمان و بنا به تشخیص بخش ویرایشگر خود، نسبت به تغییر محتوا و اطلاعات سایت و محصولات اقدام نماید.
 ماده ۱۷: تبلیغات فروشگاه
  1. تبلیغات فروشگاه در چهارچوب کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به ویژه ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مواد ۵۰ الی ۵۵ قانون تجارت الکترونیک صورت می گیرد. کلیه ی مشتریان جهت آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات فروشگاه و همچنین آگاهی از تخفیفات و پروموشن ها اجازه ی ارتباط از طریق پیامک، ایمیل و مرسولات کاغذی را به فروشگاه می دهند.
  2. محتوای سایت هایی که قصد تبلیغات در سایت را دارند از نظر مغایرت با اصول و قوانین کشور توسط فروشگاه مورد بررسی قرار می گیرد اما صحت و سقم محتوا، مطالب و خدمات آنها را مورد بررسی قرار نمی دهد و لذا هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوا و خدمات ارائه شده در این سایت ها ندارد.
 ماده ۱۸: مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت
  1. هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
  2. فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.
  3. کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است.
ماده ۱۹: استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه خرید مشتریان

استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه خرید مشتریان، در جهت معرفی و اشتراک گذاری تجربیات مشتریان در خرید از فروشگاه با رضایت آنها و در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

ماده ۲۰: حفظ حقوق مالکیت مادی و معنوی سایت

در راستای حفظ حق مالکیت مادی و معنوی سایت، کلیه محتوای سایت متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب و استفاده شخصی یا تجاری در صفحات وب یا شبکه های اجتماعی از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز بوده و سایت یا اشخاص خاطی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

ماده ۲۱: حدود اختیارات قانونی فروشگاه
  1. در راستای بهینه سازی صفحات سایت و بروزرسانی مطالب آن، فروشگاه همواره ملزم به ایجاد تغییرات در مطالب و اطلاعات سایت می باشد که نحوه ارائه مطالب و اطلاعات مندرج در صفحات، سیاست های کلی و اجرایی در سایت، ایجاد هر گونه تغییر در نحوه ارسال ها یا ارائه خدمات به مشتریان، قوانین و مقررات و شرایط استفاده از مطالب سایت، از جمله اختیارات فروشگاه بوده و در کلیه موارد ذکر شده کاملاً مجاز می باشد.
  2. سرویس های مندرج در سایت جهت ارائه به مشتریان، برقراری ارتباط با آنان و سایر تعهدات که در سایت به صراحت عنوان شده است می تواند توسط فروشگاه در هر زمان و بنا به صلاحدیدمتوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات اقدام گردد.

 فروشگاه اینترنتی ژربرا به غیر از آدرس www.zherbera.ir سایت رسمی دیگری نداشته و درصورتیکه فروشگاه تمایل داشته باشد از طرق دیگری با مشتریان گرامی ارتباط برقرار نماید، قطعاً از طریق سایت و یا شبکه های اجتماعی فروشگاه آن را به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد نمود لذا در مقابل سوء استفاده یا زیان های ناشی از تماس مشتریان با هرگونه راه ارتباطی غیرمجاز و خلاف مقررات داخلی کشور که از نام و اعتبار فروشگاه اینترنتی ژربرا استفاده نموده باشند، پاسخگو نخواهد بود.

 ماده ۲۲: موارد خاص

با توجه به اینکه قوانین فوق، قوانین کلی فروشگاه بوده و ممکن است در موارد خاص مشمول برخی کالاها نگردد، توضیحات درج شده در فاکتور و رسید تحویل کالا، که به امضاء مشتری می رسد، در این موارد ملاک عمل خواهد بود.

قوانین فروشگاه مشتمل بر ۲۲ ماده می باشد و مشتری باعلم و آگاهی از تمام قوانین نسبت به سفارش و خرید محصولات اقدام می نماید و لذا هر گونه ادعایی در خصوص عدم اطلاع از قوانین، فاقد وجاهت قانونی بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال آنها بر عهده نخواهد داشت.