پوست

عوامل آسیب رسان به پوست

سیگار
نیکوتین ، جرم توتون و دود ، حجم خون رادر پوست افزایش داده که این مساله موجب افتادگی در پوست  و عدم انعطاف پذیری لازم در پوست می گردند. علاوه براین، استعمال دخانیات که مهمترین آن سیگار می باشد موجب از بین رفتن درخشندگی در سطح پوست شده و به موجب زردی و کدری سطح پوست می شود. پوست انسان به اکسیژن کافی نیاز دارد تا بتواند به ساخت کلاژن و الاستین پرداخته و گردش خون را در پوست تسریع نماید. ورزش بهتر از هرمحصول آرایشی دیگری برای بالابردن میزان اکسیژن پوست عمل نموده و می تواند نقش بسیار موثرتری نسبت به فرآورده های شیمیایی بر افزایش میزان اکسیژن پوست داشته باشد.

الکل
همانطور که اکثر مردم می دانند، پوست بعنوان اولین و بزرگ‌ترین عضو ، بی‌آبی زیاد بدن ناشی از نوشیدن الکل را در خود منعکس خواهد کرد. به‌جای اینکه پوستی نرم و مرطوب داشته باشیم با مصرف مشروبات الکلی پوستی ترک‌خورده و چروک خواهید داشت.

 

 نورخورشید
همه می دانیم که نور خورشید تا چه اندازه برای پوست زیان آوراست و به این دلیل است که نباید در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیریم و اجازه دهیم اشعه های مضر خورشید مستقیم به پوستمان آسیب برسانند. در هنگام قرارگرفتن در برابر نورخورشید با استفاده از کرمهای ضد آفتاب می توانیم تا حد بسیار بالایی از اثرات زیان آور نورخورشید بکاهیم. بنابراین بهتر است در ابتدای روز و قبل از قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر خورشید نسبت به استفاده از کرمها اقدام نماییم.

پرخوری
پرخوری می تواند یکی از مهمترین عوامل کمبود مواد مغذی در بدن انسان باشد که به دنبال این مهم و نارسایی مواد مغذی در بدن ، پوست انسان نازک شده و خیلی سریع و به آسانی دچار آسیب های جدی خواهد شد و امکان دارد طراوت و شفافیت خود را از دست بدهد. علاوه براین چاقی و لاغری های متعدد و مکرر، پوستمان را دچار افتادگی می نماید.

داروها
برخی از داروها می توانند موجب حساسیت پوست نسبت به نور شوند . زمانی که دارو مصرف می کنید به ویژه آنتی بیوتیک ، درباره اثرات جانبی آن از پزشک توضیح بخواهید ، شاید لازم باشد در طول مدت درمان و استفاده از دارو ، از برخورد مستقیم اشعه های مضر خورشید بر روی پست جلوگیری نماییم.

ورزش های سنگین
با این تصور که ورزش برای ماهیچه های بدن مفید است و در باورهای عمومی به نظر می رسد که ورزش های سنگین ماهیچه های صورت را نیز تقویت می نماید. اما در واقع انجام ورزشهای سنگین عامل تشکیل چروک های صورت خواهند بود.

ویتامین A
با وجود اینکه ویتامین A برای پوست ضروری و مفید است اما مصرف بیش از حد آن موجب آسیب رساندن به پوست می شود. اگر هر روز بیش از ۴۵۰ گرم آب میوه با سبزیجات حاوی ویتامین Aمصرف کنید ، پوستتان به تدریج شکننده ، نازک و حساس شده و زرد به نظر خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *