پوست

چگونه پوست را مرطوب نگه داریم

چگونه پوست را مرطوب نگه داریم

عامل طراوت و شادابی پوست به طور عمده به علت رطوبت آن می باشد. اگر رطوبت پوست در اثر خشکی و گرمای محیط و یا جریان خون پوست در اثر سرما یا کهولت سن کاهش یابد، پوست دچار چروکیدگی شده و طراوت خود را از دست میدهد. در فصول گرم سال، پس از شستن دست و صورت، در سنین پیری، پس از استحمام میبایستی بیشتر و به طور جدی تر مراقب خشکی پوست باشیم و آنرا مرطوب نگهداریم.

برای حفظ رطوبت پوست ابداً لازم نیست مرتب دست و صورت را بشوییم، بلکه برعکس، با این کار باعث پاک شدن لایه چربی محافظ پوست و خشکی آن میشویم. برای مرطوب نگهداشتن پوست باید از مرطوب کننده های مناسب و مطابق با نوع پوست استفاده نمود. کرم های مرطوب کننده موجود در داروخانه ها و ساخته شده توسط برندهای معتبر به همین منظور در دسترس عموم قرار دارند و مناسب می باشند.

جهت استفاده از کرم های مرطوب کننده بهتر است پس از استحمام با شستشوی صورت و خشک کردن آن، کرم را به صورت نقطه نقطه بر روی نواحی مختلف پوست صورت از جمله پیشانی، گونه، بینی و چانه بمالید و سپس آن را با ضربات آهسته نوک انگشت بر روی تمام پوست صورت و گردن خود پهن نمایید تا به طور کامل جذب پوست شود و پوست را مرطوب نگه دارد.

پیشنهاد میگردد صبح ها پس از شستن صورت با آب و صابون مناسب، از کرم های مرطوب کننده استفاده نموده و پس از اطمینان از جذب کامل کرم مرطوب کننده و در صورت تمایل میتوانید به آرایش بپردازید. اگر در مناطقی با آب وهوای گرو و خشک سکونت دارید پیشنهاد میشود روزانه حداقل در دو مرحله از کرم های مرطوب کننده پوست استفاده نمایید تا پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *